sobota 3. října 2015

Cafe Bajer...

... a když je řeč o Pardubicích,
tak nelze opomenout "Cafe Bajer".
Kavárna, mému  ♥  nejbližší.
A že jsem jich po ZEMI ČESKÉ něco navštívila.
Toto je jednoznačně Nr. 1
 
 
Kavárna, kde se zastavil čas,
kavárna, kde si přijde na své tělo, duch i duše,
kavárna, kde na vás dýchá pohoda, klid, a pocit,
že na vše je kupa času,
kavárna, kde vše má své místo,
kavárna, kde je vždy velmi ochotná a usměvavá obsluha,
kavárna, kde je útulno, vřelo, milo prostě a jednoduše
báječně.
A to kafíčko!
 
Nepřehlédněte virtuální prohlídku...

 
Moje láska k této kavárně pochází z dob mých univerzitních studií.
Se spolužačkami jsme sem chodívaly, povídaly si při kávičce (teplém jablečném štrůdlu se šlehačkou), smály se, užívaly si a žily.
Byl to nezapomenutelný čas. Byly to nezapomenutelné duše.
Tímto co nejsrdečněji zdravím Stáňu, Lucku, Janu.
Je čas si to zopakovat, co vy na to? :o)
 
 
Minulý víkend jsme tam zcela neplánovaně,
a o to to bylo kouzelnější,
zašli i s dětmi. Všichni se šli usadit, jen Zuzanka se chtěla trochu porozhlédnout. 
Konečně je tam mamka vzala - doteď o tom jen básnila :o), tak to musela zhodnotit.
Šla jsem s ní. Došla až dozadu pod schody, rozzářila se, zatleskala
a spontánně řekla:
"To je krááása!" Prostě celá já :o)
 
* * *
Popíjela jsem svou "Lázeňskou kávu" z moc milého hrníčku,
na kterém byl i nápis Cafe Bajer.
Moc se mi líbil, láska na první pohled, co vám budu povídat.
Zrodil se ve mně nápad.
Nedivila jsem se, znám se.
 
 
Když přišla usměvavá servírka řekla jsem:
"Chtěla jsem se zeptat. Moc se mi líbí Váš hrníček. Bylo by možné si ho koupit?"
Bez jediného zamyšlení mi okamžitě s úsměvem odpověděla:
"Víte co, já Vám ho dám!"
Jen tak, s úsměvem!
Pak se zeptala proč hrníček chci, jestli je sbírám. Krátce jsem jí vysvětlila, že před  patnácti lety jsme sem s kamarádkami chodívaly, milovaly jsme to tady a kdykoli zavítám do Pardubic, nenechám si ujít příležitost, zastavit se zde...
A nejen kvůli pití, jídlu, nostalgii. I kvůli energii místa, atmosféře,
milé obsluze, všemu tomu kolem.
Děkuji!
 
 
Že při psaní těchto řádků upíjím kávičku z Bajer hrníčku,
nemusím asi ani psát. Je to naprostá samozřejmost.
Káťa jásá!


Na jedné z plechových cedulek mají nápis:
 
"DĚTI nepatří do kavárny.
Jsou-li však již v kavárně, musí se slušně chovat.
Nechovají-li se slušně, nemohou za to děti, ale rodiče,
kteří je řádně nevychovali.
Nevychovaní rodiče nepatří  do kavárny."
J. Suchánek
 
Naše děti a tudíž i my jsme obstáli.
 

Když budete v Pardubicích, neváhejte a zavítejte tam. Je to přímo na Třídě Míru.
Nemůžete to minout.
 
Krásné dny
Katka ♥

2 komentáře:

  1. Jéé to je nádhera, tenhle styl kaváren mám velmi ráda a v Pardubicích mám příbuzenstvo, musím při příští návštěvě trvat na tom, aby mne tam zavedli :o))). Děkuji za krásný tip Katko.
    Měj krásné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, to by byl hřích toho nevyužít! To dá rozum.
      Určitě mi potom pošli zprávu :o)
      Měj se krásně!
      Katka

      Vymazat