neděle 6. srpna 2017

Jižní Morava I. - Směr jihovýchod... první zastavení

Směr jihovýchod byl směr naší letošní dovolené.
Po dvou letech jsme se vrátili na Pálavu. Do Lednice, Valtic a Mikulova.
Do místa, které je mému srdci, když nepočítám rodnou Vysočinu, nejbližší, které jsem si zamilovala.
Celý týden byla teplota v rozmezí 32 - 37 stupňů. Vynechali jsme díky tomu některé túry, ale naopak podnikli pár pěkných akcí pod zemí...


První zastávkou bylo město vonící vínem a zářící květinami - Znojmo.


Historie je zde cítit na každém kroku. A také je znát, že i v současnosti si lidé historie váží a snaží se, aby bylo město pěkné, čisté a člověk se zde cítil krásně.
Uprostřed uličky je vidět Radniční věž.


Teplo nás zavedlo do znojemského podzemí vybudovaného v 13. - 17. století.
Nezapomenutelnou se stala věta průvodce: 
"Obecně se dá říci, že se nedoporučuje, abyste se ztráceli!"


Tuto větu jsme používali každou chvílí naší dovolené. 
Nečekaně byla součástí prohlídky i degustace znojemských vín. Že začnu s ochutnávkou tak brzy jsem sice nečekala, ale přijala jsem to (jak je mi vlastní) s nadšením.



V kostele svatého Mikuláše, v kterém bylo takové ticho, jako jsem již dlouho "neslyšela", mě zaujal koš plný složených papírků. Vedle bylo napsáno: SMS pro Boha
... bylo možno napsat přání, tužbu, která bude následně doručena Bohu.
Neváhala jsem ani okamžik a psala. S nesmírnou pokorou a láskou.
Přání pro jednu zlatou, v této chvíli trochu zatoulanou dušičku B. - aby našla ten správný směr - aby se uzdravila, pochopila...
Máme ji moc, moc rádi, moc nám na ní záleží a přejeme jí, aby byla šťastná... a tím pádem i všichni kolem ní...


Kam se člověk podíval, tam viděl krásu. Zemský ráj to na pohled.


Vinice hned kousíček od centra. Řeka Dyje klikatící se údolím.



Rotunda sv. Kateřiny z 12. století mě okouzlila nejen svým krásným jménem :o)


Rádi zase někdy přijedeme na návštěvu. Bylo nám zde blaze.

Krásné léto
Katka ♥

9 komentářů:

  1. Katko,to je krása,úžasné obrázky...Moc ráda jsem se zase po Znojmě s tebou prošla.Je to srdcovka,přesně jak píšeš...
    Tak ať se i další dny podaří.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, dovolená proběhla již minulý týden. Nebrala jsem si s sebou notebook, byla jsem téměř offline a náramně jsem si to užívala. Díky blogu si teď dovolenou alespoň se vzpomínkami ještě o pár dnů prodloužím :o) Bylo blaze. Díky. K.

      Vymazat
  2. Katka, v Čechách máte nádherné starobilé mestečká. Také presne milujem. Vďaka za krásne fotografie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moniko, jsou opravdu krásná. Nic nestojí v cestě se do některého, třeba blíže u vás také podívat a pokochat naživo :o)
      Katka

      Vymazat
  3. Krásné fotky. Moc ráda jsem se s Tebou prošla. Byla jsem tam jen jednou a město mne nadchlo.
    Hezké i dny další přeji!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, jsem ráda, že si se prošla s námi.
      Užívej léta.
      Katka

      Vymazat
  4. Samá nádhera. Milujem historické pamiatky. Vo Valticiach a Ledniciach som už bola, no v Znojme ešte nie. Je tam skutočne krásne :)
    m.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mončiko, není všem dnům konec. Stojí za to ho vidět.
      Krásné léto
      Katka

      Vymazat
  5. Morava je nádherná. Když by to šlo, tak bych se tam přestěhovala. Možná, že bych si jí pak ale tolik nevážila, tak to nechám tak, jak to je. Jezdíme tam s manželem jednou za rok na několik dní pod stan a už se těším, až letos zase pojedeme. Pěkně prostředí, teplo, víno, prostě idyla jak má být :-) .

    OdpovědětVymazat