neděle 6. srpna 2017

Směr jihovýchod... první zastavení

Směr jihovýchod byl směr naší letošní dovolené.
Po dvou letech jsme se vrátili na Pálavu. Do Lednice, Valtic a Mikulova.
Do místa, které je mému srdci, když nepočítám rodnou Vysočinu, nejbližší, které jsem si zamilovala.
Celý týden byla teplota v rozmezí 32 - 37 stupňů. Vynechali jsme díky tomu některé túry, ale naopak podnikli pár pěkných akcí pod zemí...


První zastávkou bylo město vonící vínem a zářící květinami - Znojmo.


Historie je zde cítit na každém kroku. A také je znát, že i v současnosti si lidé historie váží a snaží se, aby bylo město pěkné, čisté a člověk se zde cítil krásně.
Uprostřed uličky je vidět Radniční věž.


Teplo nás zavedlo do znojemského podzemí vybudovaného v 13. - 17. století.
Nezapomenutelnou se stala věta průvodce: 
"Obecně se dá říci, že se nedoporučuje, abyste se ztráceli!"


Tuto větu jsme používali každou chvílí naší dovolené. 
Nečekaně byla součástí prohlídky i degustace znojemských vín. Že začnu s ochutnávkou tak brzy jsem sice nečekala, ale přijala jsem to (jak je mi vlastní) s nadšením.



V kostele svatého Mikuláše, v kterém bylo takové ticho, jako jsem již dlouho "neslyšela", mě zaujal koš plný složených papírků. Vedle bylo napsáno: SMS pro Boha
... bylo možno napsat přání, tužbu, která bude následně doručena Bohu.
Neváhala jsem ani okamžik a psala. S nesmírnou pokorou a láskou.
Přání pro jednu zlatou, v této chvíli trochu zatoulanou dušičku B. - aby našla ten správný směr - aby se uzdravila, pochopila...
Máme ji moc, moc rádi, moc nám na ní záleží a přejeme jí, aby byla šťastná... a tím pádem i všichni kolem ní...


Kam se člověk podíval, tam viděl krásu. Zemský ráj to na pohled.


Vinice hned kousíček od centra. Řeka Dyje klikatící se údolím.



Rotunda sv. Kateřiny z 12. století mě okouzlila nejen svým krásným jménem :o)


Rádi zase někdy přijedeme na návštěvu. Bylo nám zde blaze.

Krásné léto
Katka ♥

8 komentářů:

  1. Katko,to je krása,úžasné obrázky...Moc ráda jsem se zase po Znojmě s tebou prošla.Je to srdcovka,přesně jak píšeš...
    Tak ať se i další dny podaří.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, dovolená proběhla již minulý týden. Nebrala jsem si s sebou notebook, byla jsem téměř offline a náramně jsem si to užívala. Díky blogu si teď dovolenou alespoň se vzpomínkami ještě o pár dnů prodloužím :o) Bylo blaze. Díky. K.

      Vymazat
  2. Katka, v Čechách máte nádherné starobilé mestečká. Také presne milujem. Vďaka za krásne fotografie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moniko, jsou opravdu krásná. Nic nestojí v cestě se do některého, třeba blíže u vás také podívat a pokochat naživo :o)
      Katka

      Vymazat
  3. Krásné fotky. Moc ráda jsem se s Tebou prošla. Byla jsem tam jen jednou a město mne nadchlo.
    Hezké i dny další přeji!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, jsem ráda, že si se prošla s námi.
      Užívej léta.
      Katka

      Vymazat
  4. Samá nádhera. Milujem historické pamiatky. Vo Valticiach a Ledniciach som už bola, no v Znojme ešte nie. Je tam skutočne krásne :)
    m.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mončiko, není všem dnům konec. Stojí za to ho vidět.
      Krásné léto
      Katka

      Vymazat